10 نکته ضروری برای مدیریت زمان فروشندگان

با ارزش ترین دارایی هرفروشنده ای محصول یا مشتریانش نیستند؛ بلکه زمانی است که در اختیار دارد. نحوه استفاده ما از زمان، بیشترین تاثیر را بر موفقیت ما خواهد گذاشت. در ادامه ده نکته ای را می بینیم که برای مدیریت این دارایی با ارزش باید رعایت کنید:

1- هیچگاه بدون آنکه بدانید روز بعد می خواهید چه کار کنید، به خواب نروید.

2- قبل از اینکه برای انجام دادن هر کاری تصمیم بگیرید، از خودتان بپرسید آیا این شما هستید که باید این کار را انجام دهید یا شخص دیگری است که باید آن را به عهده بگیرد.

3- برای هر فعالیتی مدت زمانی به خصوص در نظر بگیرید تا بتوانید آن کا را به صورت فشرده تر و در زمانی کوتاه تر انجام دهید.

4- پاسخ های استانداردی برای ایمیل هایتان در نظر بگیرید تا بتوانید در مدت زمان کوتاه تری به ایمیل های معمول پاسخ دهید.

5- اشتراک تان را در خبرنامه های ایمیلی متفاوتی که دریافت می کنید لغو کنید؛ مگر آنهایی که برایتان اهمیت دارند و می خوانیدشان.

6- در صندوق پست الکترونیکی تان پوشه هایی برای ایمیل های کم اهمیت تر ایجاد کنید و تنها 20 دقیقه در هفته را به خواندن و رسیدگی به آنها اختصاص دهید.

7- زمانی که روی ایمیل هایتان متمرکز شده اید، هدف تان این باشد همه شان را خوانده، پاسخ داده و از دستشان خلاص شوید. هیچ ایمیلی را برای تفکر بیشتر یا روز بعد باقی نگذارید.

8- از برقراری تماس تلفنی با افرادی که وقت زیادی از شما می گیرند، خودداری کنید. اگر مجبور هستید که با آنها ارتباط برقرار کنید، از ایمیل یا پست صوتی استفاده کنید.

9- اولین بخش هر روزتان را به مهم ترین کاری اختصاص دهید که باید انجام شود؛ سعی کنید آن را به بهترین شکل ممکن پیش ببرید.

10- از یک برنامه مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM استفاده کنید. خودتان را گول نزنید؛ شما نمی توانید همه چیز را به خاطر بسپارید.

Rate this post
مقالاتی که شاید خوشتان بیاید

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.