5 اشتباه به هنگام انتخاب کلمه کلیدی برای سایت

اولین استراتژی که برای سئو باید به کار برد، جستجو برای کلمات کلیدی (Keyword Research) است. شما باید انتخاب کنید که می خواهید برای کدام کلمات در موتورهای جستجو رتبه بگیرید. در اصل اقداماتی که برای بهینه سازی یک وب سایت صورت می گیرد، مربوط به همین انتخاب کلمات است. بنابراین انتخاب کلمات کلیدی مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما با این حال برخی افراد در این زمینه اشتباهاتی را مرتکب می شوند که نتیجه آن عدم رسیدن به شرایط مورد نظر است. پس با ما همراه باشید تا شما را در انتخاب کلمات کلیدی بهتر راهنمایی کنیم.

 

1- عدم جستجوی صحیح برای کلمات کلیدی

انتخاب کلمات کلیدی مناسب می تواند خود به یک کار سخت تبدیل شود. برخی افراد فکر می کنند که نیازی به جستجوی گسترده نبوده و انتخاب چند کلمه اصلی که می خواهند برای آنها رتبه بگیرند کافی است؛ اما شما این اشتباه را مرتکب نشوید! برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب وقت بگذارید. بررسی کنید که کاربران از چه کلماتی استفاده می کنند و چرا از آنها استفاده می کنند و شما چگونه می توانید تمرکز سایت خود را بر روی آن کلمات معطوف کنید.

نتیجه ای که در نهایت به عنوان لیست کلمات بدست خواهید آورد، یک لیست ارزشمند است که می تواند موفقیت استراتژی های سئو سایت شما را تا حدود زیادی تضمین کند. البته توصیه می شود که این لیست را همیشه با کلمات کلیدی جدید بروز نگه دارید. این کار مهم را برخی مدیران وب سایت ها پس از رسیدن به بازدید بالا انجام نمی دهند و همین مورد باعث می شود که سایت آنها به مرور دچار افت شود.

 

2- رقابت برای کلمات رقابتی

همه ما دوست داریم که در حوزه فعالیتی خود با اصلی ترین کلمه کلیدی در صفحه اول گوگل و حتی رتبه اول باشیم، اما برای رسیدن به این جایگاه باید سخت تلاش کرد و البته صبور بود!

بسیاری از افراد که به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده اند، کلمات کلیدی را انتخاب می کنند که رقابت برای آنها بسیار شدید است. در نتیجه شانس آن وب سایت برای رسیدن به صفحه اول بسیار کم می باشد (حداقل برای چند ماه ابتدایی) به همین دلیل توصیه می شود که از انتخاب کلماتی که رقابت برای آنها شدید است خودداری کنید و به جای آن از عبارت کلیدی استفاده کنید!

برای مثال اگر سایتی با موضوع پزشکی و سلامت دارید، انتخاب کلمه کلیدی «سلامت» می تواند شما را دچار دردسر کند. اما این موضوع نباید باعث دلسردی شما شود، بلکه می توانید با انتخاب عبارت کلیدی مانند «افزایش وزن برای افراد لاغر» شانس خود را برای رسیدن به رتبه های اول افزایش دهید. البته بهینه سازی برای عبارت کلیدی می تواند شما را شگفت زده کند. در همین مثال ممکن است سایت شما برای جستجوهایی مانند «افزایش وزن با تغذیه سالم» نیز در نتایج جستجو نمایش داده شود و بتوانید ترافیک بیشتری را جذب کنید.

 

3- استفاده از کلمات کلیدی غیرمرتبط

کلمه ای که انتخاب می کنید باید با موضوع فعالیت سایت‌تان و محتوای صفحات سایت مرتبط باشد. علاوه بر اینها کلمه مورد نظر باید به گونه ای انتخاب شود که مردماز آن در موتورهای جستجو استفاده کنند، در غیراینصورت بازدهی لازم را دریافت نخواهید کرد.

 

4- انتخاب کلمات بدون ترافیک

در شماره دوم به شما گفتیم که از عبارت های کلیدی استفاده کنید که تا بتوانید در موضوعات رقابتی برای سایت خود از موتورهای جستجو ترافیک جذب کنید. اما در این اینجا یک مشکل می تواند بروز کند و آن انتخاب کلمه کلیدی و یا عبارت کلیدی بدون ترافیک است. این حالت زمانی اتفاق می افتد که از یک کلمه و یا عبارت خیلی خاص استفاده کنید.

 

5- تمرکز بر روی یک کلمه در هر نوشته

برکسی پوشیده نیست که بهینه سازی وب سایت برای کلمات کلیدی از طریق محتوا صورت می گیرد. خیلی ها در نوشته های خود تنها بر روی یک کلمه کلیدی تمرکز می کنند، در این در حالی است که شما می توانید در هر نوشته خود بر روی چند کلمه کلیدی تمرکز کنید و شانس خود را برای دریافت ترافیک بیشتر کنید. البته این کار باید به گونه ای انجام گیرد که ساختار محتوا دچار مشکل خاصی نشود.

Rate this post
مقالاتی که شاید خوشتان بیاید
2 نظرات
  1. احسان می گوید

    سلام – این مطلب خیلی جالب بود من لذت بردم و اینکه سایتتون هم عالیه خدا قوت ...

    1. پیام کیوانی می گوید

      سپاس از شما کاربر گرامی؛ تمام تلاش ما تولید محتوای کاربردی است و خوشحال هستیم که این مطلب مورد پسندتان بوده

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.