آیا برند شخصی برای صاحبان کسب و کارهای کوچک لازم است؟

صاحبان کسب و کارهای کوچک افراد بسیار جالبی هستند. آنها تمرکز بسیاری روی کارهایشان دارند و بی شک سرشان بسیار شلوغ است. اما با این که اراده و بیش کافی برای راه اندازی شرکت‌شان دارند، اما اغلب باز خودشان را فراموش می کنند.

هنگامی که بحث ساخت برند شخصی را مطرح می‌کنم، صاحبان کسب و کارهای کوچک نگاهی عاقل اندر به من می کنند که «ما اصلا وقت داریم که بخواهیم این کار را انجام دهیم؟» سوال منصفانه ای است. آنها با این همه مشغله‌ای که دارند، چطور می توانند یک برند شخصی برای خودشان بسازند؟ اصلا چرا باید یک برند شخصی برای خود داشته باشند؟ و چه کاری با برندشان انجام خواهند داد؟

ابتدا بگذارید توضیح بدهم که از نظر من همه صاحبان کسب و کارهای کوچک نیاز به برند شخصی ندارند. می دانم که یک برند شخصی چه ارزشی می‌تواند داشته باشد اما این امر در مورد همه صادق نیست.

هنگامی که داشتن برند شخصی امری بی معنا می‌شود:

برندهای شخصی در مدت زمان طولانی، اثر گذار خواهند بود. اگر شما کسب و کاری داشته باشید که به خوبی تثبیت شده باشد و به دنبال رشد و پیشرفت خودتان نباشید، برند شخصی زیاد به دردتان نخواهد خورد.

بگذارید مثالی از دوستم، ال، برای شما بزنم. او مغازه فروش و تعمیر مبلمان داشت. کارمندانش حدود 10 نفر بودند و کارشان را خوبی انجام می‌دادند. ال چندان علاقه‌مند نبود که کارش را گشترش بدهد و به همان مقیاسی که کار می کرد، راضی بود. او نیازی نمی‌دید که برند شخصی داشته باشد. شخصا دوست داشت خارج از توجه عموم مردم باشد.

هنگامی که داشتن برند شخصی، امری لازم است:

ال مالک یکی از کسب و کارهای کوچک است. اما ممکن است مالکان کسب و کارهای دیگری به برند شخصی علاقه و نیاز داشته باشند.

آنجلا آژانس تبلیغاتی خود را دارد. انسانی پرتحرک و فعال و همیشه به دنبال برنامه های سخنرانی عمومی است. او اکنون در حال کار کردن بر روی دومین کتاب خود است و فعالیت‌های نیز در شبکه های اجتماعی دارد. تمام کسب و کار آنجلا بستگی به برند شخصی‌اش دارد. نام شرکت‌اش بر برند شخصی‌اش نفوذ دارد. آنجلا بدون برند شخصی‌اش شاید حتی یک دهم موفقیت امروزش را نیز بدست نمی‌آورد.

این دو نفر، دو مثال از دو سر طیف داشتن و نداشتن برند شخصی هستند. ال، کسی که اساسا به دنبال این است که کارش در مقیاس متوسطی به فروش برسد و چندان اهمیتی به شبکه های اجتماعی یا بازاریابی نمی‌دهد. آنجلا، کسی که برند شخصی‌اش کاملا به آژانس تبلیغاتی‌اش معنا بخشیده است. شما احتمالا در جایی میان این دو نفر قرار دارید.

 

برند شخصی چه کاری برای شما می‌تواند انجام دهد

هر موقعیتی که داشته باشید، مهم است که بدانید برند شخصی چگونه به شما کمک می کند. حتی اگر اکنون به برند شخصی نیازی نداشته باشید، باز به آن نیاز پیدا می‌کنید. برند شخصی مانند چشمه آب می ماند، بهتر است قبل از اینکه تشنه شوید یک چاه حفر کنید.

در اینجا به مواردی که یک برند شخصی برایتان به ارمغان می‌آورد، اشاره می کنم:

  • دسترسی آسان تر به مصاحبه‌ها (هم مصاحبه‌های شغلی و هم مصاحبه با مطبوعات).
  • راهی برای متمایز شدن از دیگر متقضایان کار (شما همیشه ممکن است به کار نیاز داشته باشید).
  • اگر بخواهید شرکت دیگری را تاسیس کنید، به عنوان یک امتیاز برای جذب کردن سرمایه گذاران است.
  • داشتن یک جایگاه در شبکه های اجتماعی برای انتشار هر پیامی که می‌خواهید.

داشتن برند شخصی منفعت های جذابی دارد که یکی از آنها می تواند مربوط به شغل باشد. اگر همیشه به دنبال این هستید که شرکتتان را به فروش برسانید اما می خواهید چند سال دیگر هم کار کنید، برند شخصی احتمالا می‌تواند شما را در جایگاه بهتری قرار دهد.

 

برند شخصی شبیه چه چیزی است؟

اکنون شما تا حدودی می دانید که برند شخصی چه کاری می تواند انجام دهد. حالا بهتر است بدانید که شبیه چه چیزی است.

همان طور که ممکن است بدانید، هزاران تعریف برای اینکه بگوییم برند چیست، وجود دارد. اما اساسا برند شخصی، تصویری از شماست که می‌خواهید به دنیا نشان دهید. برند شخصی ماندگار، منحصر به فرد و به یاد ماندنی است؛ به آسانی به رسمیت شناخته می‌شود و اعتبار شما خواهد بود.

 

چه کاری باید انجام دهیم؟

افراد با داشتن یک برند شخصی می توانند این نشانه های مشترک را داشته باشند:

  • کیفیت بالا و تبدیل شدن به یک چهره مشهور (احساس خوبی است که به روزنامه نگاه کنید و تصویر خودتان را ببینید).
  • وب سایتی که به طور تخصصی طراحی شده (شامل آرشیوی از کارهای جزیی و همچنین روایت های شخصی‌ای که دیدگاه شما درباره جهان و وبلاگتان را توضیح می دهد).
  • یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد شخصی (آگهی‌ای در مورد خدمات یا محصولی که می توانید به دنیا ارائه دهید در حالی که شخص دیگری نتوانسته آن پیشنهاد را داده باشد).
  • فعال بودن در شبکه های اجتماعی

نشانه‌های مشترک دیگر که برند شخصی برای شما به دنبال خواهد داشت:

  • داشتن یک کارت تجاری با همان طراحی وب سایتتان
  • چاپ کتاب یا داشتن یک ستون در روزنامه یا مجله
  • لباس پوشیدن به یک سبک خاص. به استیو جابز فکر کنید که همیشه تی‌شرتی مشکی و جینی آبی می‌پوشید. لباس یک وجه از برند شخصی است.

برند شخصی وجوه بسیاری دارد. این فهرست تنها برخی از آنها را معرفی می کند. تنها به خاطر داشته باشید که برند شخصی راهی است که با آن خود را به دنیا معرفی می‌کنید.

برایان ساتر؛ مدیر فروش و مدیر بازاریابی شرکت wasp barcode | مترجم سعیده فراهانی (م. خلاقیت)

Rate this post
مقالاتی که شاید خوشتان بیاید

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.