3 دلیل برای استفاده از بازاریابی ایمیلی در کسب و کارهای کوچک
انجمن بازاریابی مستقیم که در سال گذشته گزارش کرده است که بیش از نیمی از تمام بازاریاب هایی که با آنها مصاحبه شده است، می خواهند بودجه اختصاص یافته به بازاریابی ایملی خود را افزایش دهند زیرا از اقدامات گذشته خود در این زمینه رضایت دارند.
پس چه چیزی در پس بازاریابی ایمیلی نهفته است که آن را در این عصر شبکه های اجتماعی باز هم بخشی از راهبردهای موفق بازاریابی نگه داشته است؟
1. نگرش های که می توانید روی آنها حساب کنید
یکی از قدرتمندترین ابزارهایی که بازاریابی ایمیلی در اختیار مردم قرار می دهد، نحوه گزارش و تحلیل جزئی نگر آن است.
برخلاف کانال های بازاریابی قدیمی، مانند انتشار آگهی در جراید و رادیو و تلویزیون، گزارش و تحلیل های بازاریابی ایمیلی نظرات ارزشمندی در مورد موفقیت کلی کمپین بازاریابیتان در اختیار شما قرار می دهد.
در حالی که بیشتر اپلیکیشن های بازاریابی ایمیلی معیارهای ساده مانند تعداد کلیک و بازشدن ایمیل را نشان می دهند، اپلیکیشن های بهتری نز وجود دارند که به شما اجازه نگاهی عمیقتر به جزئیات را می دهند. نگاهی به معیارهایی نظیر مدت زمانی که مخاطبان برای خواندن ایمیل صرف کرده اند و همچنین دستگاه ها و اپلیکیشن هایی که برای دسترسی به ایمیل شما مورد استفاده قرار گرفته اند، اطلاعات خوبی در زمینه کارآمد بودن کمپین بازاریابیتان در اختیار شما قرار می دهد.
2. بازاریابی ایمیلی نیازمند زمان خیلی زیادی نیست
اعلب کارهای خوب و مفید کارهایی زمان بر هستند. برای کسب و کارهای کوچکی که معمولا بدون منابعی کار می کنند که در اختیار کسب و کارهای بزرگ است، زمان مورد نیاز برای هر کاری باید به دقت سنجیده شود.
ما متوجه شده ایم که به طور معمول حدود 30 دقیقه طول می کشد تا یک کاربر معمولی اولین کمپین بازاریابی ایمیلی خودش را راه اندازی کند. این 30 دقیقه شامل وارد کردن فهرست مخاطبان، طراحی قالب، آزمودن و بالارفتن آدرنالین و خوشحالی از فشردن دکمه ارسال می شود.
بازاریابی به شکل قابل توجهی در چند دهه اخیر تغییر کرده است. پیشرفت های صورت گرفته در زمینه فناوری به تولد پلتفورم هایی مانند بازاریابی در شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو منجر شده اند و به این شکل بازاریاب ها دیگر محدودیت و کمبودی در زمینه پلتفورم های بازاریابی ندارند.
3. اصول اساسی کارتان را سلامت نگه می دارد
زمانی که بحث کسب و کارهای کوچک به میان می آید، واقعیت این است که همه چیز به بازگشت سرمایه و زمان مورد نیاز برای آن ختم می شود. کسب و کارهای کوچک باید بتوانند هر ریال از بودجه بازاریابیشان را توجیه کنند و همین موضوع سبب می شود به بازاریابی ایمیلی روی بیاورند.
براساس پژوهش های صورت گرفته هر دلاری که در بخش بازاریابی ایمیلی خرج می شود، 44 دلار سود به همراه دارد. اگرچه این آمار اغراق شده به نظر میرسد، اما به سختی می توان با توانایی اثبات شده بازاریابی ایمیلی در ایجاد نتایج فوقالعاده مخالفت کرد.
به منظور تعامل مجدد با مشتریان قبلی، ایجاد مشتریان جدید و فروش محصولاتی متفاوت به مشتریان فعلی، به وسیله ایمیل با پایگاه داده مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. زمانی که شما کمپین های بازاریابی ایمیلی متمرکز بر روابط فعلی خود ایجاد می کنید، روشی غیرتهاجمی را انتخاب کردهاید که مطمئنا در آینده نتیجه آن را خواهید گرفت.