آموزش های آنلاین

مدیریت زمان چیست؟

فعالیت هوشمندانه برای افزایش بهره وری

مدیریت زمان” به نحوه سازماندهی و برنامه ریزی جهت تقسیم زمان بین فعالیت های مختلف اشاره دارد. با کمک مدیریت زمان می توان هوشمندانه کار کرد و کارهای بیشتری را در مدت زمان کمتری انجام داد. اگر نتوانید زمان خود را مدیریت کنید بازدهی خود را از دست خواهید داد.

اینگونه به نظر می رسد که هرگز زمان کافی وجود ندارد. اما همه مردم از 24 ساعت یکسان در طول شبانه روز برخوردار هستند. پس چه چیزی باعث می شود که برخی از افراد در همین مدت زمان به چیزی های بیشتری برسند؟ جواب این سوال در مدیریت بهتر زمان نهفته است.

مدیریت زمان مجاب می کند که تمرکز خود را از روی فعالیت ها به سمت نتایج تغییر دهید: فعالیت زیاد به معنای بازدهی بیشتر نیست.
بسیاری از افراد با اینکه بسیار مشغول هستند و از تمام زمان خود استفاده می کنند، اما چون بر روی فعالیت های کم ارزش تمرکز کرده‌اند هرگز به بازدهی مناسبی نمی رسند.

برای تغییر چنین وضعیتی لازم است که تکنیک های مدیریت زمان را یاد گرفت. در این مهارت شما خواهید آموخت که چگونه به جای سخت کار کردن هوشمندانه کار کنید و به نتایج بهتری برسید.

 

“مدیریت زمان” چیست؟

مدیریت زمان ( Time Management ) به فرایند کنترل زمانی که صرف انجام امور می شود، گفته می شود. برای آنکه بتوانید از زمان خود بهترین استفاده را کنید، لازم است که تکنیک های مدیریت زمان را یاد بگیرید و آنها را در زندگی خود اجرا کنید.

شاید صرف زمان برای یادگیری مهارتی که خود به استفاده بهینه از زمان اشاره دارد بیهوده به نظر برسد؛ اما نتایج این کار بسیار ارزشمند خواهد بود. مانند:

  • افزایش بهره وری و عملکرد بهتر
  • ایجاد روابط بهتر و افزایش اعتبار
  • کاهش استرس
  • استفاده بهتر از فرصت ها
  • رسیدگی به تمام امور زندگی
  • و…

در مقابل عدم مدیریت زمان می تواند نتایج نامطلوبی را به همراه داشته باشد:

  • از دست دادن مهلت ها
  • انجام کارهای بدون ارزش
  • کیفیت پایین کار
  • اعتبار کم و روابط نه چندان قوی
  • قرار گرفتن در موقعیت های استرس زا
  • و…

اگر شما هم علاقه مند هستید که به جمع انسان های موفق بپیوندید، حتما باید به مدیریت زمان تسلط داشته باشید. شخصی که نتواند زندگی خود را مدیریت کند، هرگز به موفقیت های بزرگ نخواهد رسید.

استاد مدیریت زمان شوید! – آموزش های مدیریت زمان

در واقع، مدیریت زمان به شما یاد می دهد که چگونه به سمت ایجاد ارزش بروید و از انجام امور بیهوده دست بکشید. با اینکه زمان به طور مساوی به همه مردم داده می شود، اما نحوه استفاده از آن می تواند تغییر بزرگی را در سرنوشت انسانها به وجود آورد.

مدیریت زمان چیست؟
امتیاز شما به این مقاله؟
منبع mindtools
مقالاتی که شاید خوشتان بیاید

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.