آموزش های آنلاین

بازاریابی آنلاین یا آفلاین: کدام یک مناسب‌تر است؟

گزینه های بازاریابی زیادی برای مالکان کسب و کار امروزی وجود دارد. رویکرد بازاریابی‌ای که در پیش می گیرید می تواند تاثیر شگرفی بر شرکت شما و شهرتی که به دست می‌آورید، بگذارد. هر وقت در مورد بازاریابی با کسی صحبت می کنید، حتما بحث بازاریابی آنلاین و آفلاین پیش خواهد آمد. آنها دو رویکرد کاملا متفاوت هستند، اما آیا نتایج متفاوتی از هر کدام از آنها حاصل می شود؟ پاسخ به این سوال خیلی مشخص نیست؛ پس اجازه دهید دو گزینه روی میز را با هم بررسی کنیم.

بازاریابی آنلاین

حداکثر ده سال است که بازاریابی آنلاین به ابزاری قدرتمند در زمینه بازاریابی و فروش تبدیل شده است و هنوز می توان گفت که در این زمینه در ابتدای راه هستیم. در نتیجه خیلی از ویژگی های این نوع بازاریابی ناشناخته هستند و حتی به شکلی نادرست مورد استفاده قرار می گیرند.

 

مزایای بازاریابی آنلاین

  • مورد هدف قراردادن جمعیتی بیشتر در زمانی کوتاه‌تر. بیش از سه میلیارد نفر از اینترنت استفاده می کنند.
  • مورد هدف قرار دادن مخاطبان در خارج از کشور
  • اشکال گوناگون رسانه‌ای: متن، تصویر، ویدئو، تور مجازی
  • گردآوری ساده تر اطلاعات مصرف کنندگان و ایجاد کمپین های تبلیغاتی متمرکز

 

اشتباهاتی که باید از آنها دوری کنید

  • ارسال بیش از حد در شبکه های اجتماعی و تبدیل کردن پست ها به اسپم؛ این کار مخاطبانتان را فراری می دهد.
  • عدم رعایت سئو وب سایت. حل این مشکل کار زمان‌بر خواهد بود.
  • کپی کردن کلمات کلیدی و هشتگ‌ها در تمام ارسال‌ها
  • عدم نوآوری و خلاقیت در استفاده از فرم‌های رسانه ای.

بیشتر بخوانید: 5 حقیقت تلخ در مورد دنیای بازاریابی اینترنتی

بازاریابی آنلاین نسبت به هر زمان دیگری ارزان‌تر شده است. به سادگی می توان یک وب سایت طراحی و یا یک کمپین سئو راه اندازی کرد و حتی می توان جدید بودن این کارها را به یک شرکت متخصص سپرد.

بازاریابی آنلاین یک صنعت بزرگ است که هنوز جای پیشرفت دارد. البته افراد زیادی هستند که به دلیل جدید بودن این نوع بازاریابی علاقه‌ای به آن ندارند یا با شک و تردید از آن استفاده می‌کنند. اما این افراد دچار اشتباه بزرگی شده اند. بسیاری از شرکت های بزرگ تیم‌های حرفه‌ای بازاریابی آنلاین استخدام کرده اند تا از نتایج خارق العاده این نوع بازاریابی بهره‌مند شوند. و برخی از شرکت ها نیز فکر می کنند تنها با ایجاد یک حساب کاربری در اینستاگرام تمام تلاشان را برای بازاریابی آنلاین انجام داده اند؛ در حالی که اینطور نیست و باید از گستره وسیع این نوع بازاریابی به خود بهره ببرند.

 

بازاریابی آفلاین

بازاریابی آفلاین از زمانی که خرید و فروش در جوامع انسانی شروع شد، وجود داشته و می توان آن را برای هر نوع کسب و کاری به کار برد.

 

مزایای بازاریابی آنلاین نسبت به بازاریابی آفلاین

  • دسترسی راحت‌تر به افرادی که از اینترنت استفاده نمی کنند؛ مانند افراد سالمند
  • بازاریابی شخصی سازی شده و با رویکردی مستقیم
  • دسترسی به مشتریان محلی

 

اشتباهاتی که باید از آنها دوری کنید

  • تبلیغات کم به دلیل هزینه بالای تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردها.
  • تلاش برای مورد هدف قراردادن جمعیتی گسترده. تمام اقشار جامعه، جمعیت هدف شما نیستند.
  • عدم بهره گیری از خود مردم. سعی کنید در بیلبوردها و تبلیغات تلویزیونی‌تان از چهره مردم استفاده کنید تا دوستانه‌تر به نظر برسید.

بازاریابی آفلاین هزینه بسیار بیشتری نسبت به بازاریابی آنلاین دارد، اما با این حال می‌تواند نتایج خیلی خوبی به همراه داشته باشد. به سختی می توان جاذبه های کدام از این نوع بازاریابی ها را انکار کرد. اگر به درستی از هرکدام استفاده کنید، بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

بازاریابی آنلاین ارزان‌تر است اما بازاریابی آفلاین به شما اجازه می‌دهد تا مشتریانی را جذب کنید که احتمالا از اینترنت استفاده نمی کنند. اگر از هر دو روش بهره بگیرید، بهترین نتایج ممکن را کسب خواهید کرد. این رویکرد دوگانه، بهترین روش بازاریابی است.

بازاریابی آنلاین یا آفلاین: کدام یک مناسب‌تر است؟
امتیاز شما به این مقاله؟
مقالاتی که شاید خوشتان بیاید

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.