آموزش های آنلاین

چگونه صفحه اول نتایج گوگل باشیم

رسیدن به صفحه اول نتایج گوگل چقدر سخت است؟

به احتمال زیاد به عنوان مدیر وب سایت تلاش های زیادی کرده‌اید تا سایت خود را به صفحه نخست جستجوهای گوگل برسانید، اما به خوبی درک کرده‌اید که این کار تا چه اندازه پیچیده می‌باشد.

شما باید بدانید که تنها فردی نیستید که می خواهد سایت‌اش رتبه بگیرد، بلکه مدیران سایت های زیادی نیز وضعیت مشابه به شما را دارند. بنابراین، گوگل الگوریتم های مختلفی را استفاده می کند تا بهترین سایت‌ها را در صفحه اول نشان دهد.

اگر شما هم می‌خواهید که سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانید، لازم است که فاکتورهایی را رعایت کنید. برای اطلاع از این فاکتورها تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

دسترسی سریع:

محتوا پادشاه است

محتوا

جمله‌ای در سئو رایج است که می گوید: “محتوا پادشاه است“. تمام کارهایی که بر روی بهبود وضعیت سئو سایت انجام می‌دهید، برای آن است که محتوای سایت بیشتر دیده شود.
در نتیجه، به عنوان فاکتور اول باید مطمئن شوید که محتوای سایت به خوبی تولید شده باشد و ارزش کافی برای بازدید کنندگان و موتورهای جستجوگر داشته باشد.

نکاتی برای تولید محتوای بهینه سازی شده:

1

ایجاد محتوای با کیفیت. بهترین روشی که با استفاده از آن می توانید سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانید، ایجاد وب سایت با کیفیت می باشد. در اینجا تنها قالب سایت مد نظر نیست، بلکه متن به کار رفته اولویت بیشتری دارد. گوگل دوست دارد تا در هر صفحه از وب سایت محتوای با کیفیت مشاهده کند.

البته در تولید محتوا به این مورد توجه داشته باشید که متن‌ها برای کاربران واقعی تولید شده باشند، نه ربات های گوگل. به زبانی ساده تر، برخی از مدیران سایت ها چنان بر روی تولید محتوای بهینه سازی شده تمرکز می کنند که خواندن آن محتوا برای بازدید کنندگان هیچگونه جذابیتی ندارد.

2

تولید محتوای اختصاصی. گوگل نشان داده است که به سایت های تولید کننده محتوا اعتبار بیشتری می‌دهد. تا جایی که می توانید خودتان تولید کننده محتوا باشید و از کپی کردن محتوا خودداری کنید.

در صورتی که محتوای اختصاصی و با کیفیت تولید کنید، به طور حتم از نتایجی که خواهید گرفت، شگفت زده خواهید شد.

 

3

استفاده از تصاویر مناسب. همچنین گوگل به تصاویر استفاده شده در سایت توجه می کند (کیفیت عکس ها نیز مهم است!). عکس های مرتبط با متن را به محتوای صفحات اضافه کنید تا تجربه بهتری را ایجاد کنید. اگر از عکس های اختصاصی استفاده کنید، نتیجه بهتری را خواهید گرفت.

 

4

از کلمات کلیدی استفاده کنید. در صورتی که نتوانید کلمات کلیدی مناسب برای موضوع سایت خود پیدا کنید، بازدید زیادی را از گوگل دریافت نخواهید کرد. در واقع، برای اینکه رتبه مناسبی در گوگل بگیرید باید کلمات کلیدی متناسب با موضوع سایت خود را شناسایی کرده و سپس از آنها در متن محتوا استفاده کنید.
البته در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی نکنید که گوگل سایت‌تان را جریمه خواهد.

نقش تجربه کاربری در رتبه سایت

تجربه کاربری

یکی از فاکتورهایی که گوگل این روزها از آن زیاد استفاده می کند، تجربه کاربری می‌باشد. سیگنال های تجربه کاربری را می توان بهترین معیار برای تخمین کیفیت یک وب سایت دانست. برای بهبود تجربه کاربری وب سایت خود این موارد را رعایت کنید:

1

سرعت لود سایت. بررسی ها نشان داده است که کاربران اینترنت برای مشاهده صفحات وب سایت ها چندان صبر نمی کنند. بنابراین اگر سرعت لود صفحات وب سایت شما بیش از 5 ثانیه باشد، به احتمال زیاد بخش زیادی از ترافیک سایت را از دست خواهید داد.

با استفاده از سرویس هایی مانند gtmetrix می توانید سرعت لود سایت را چک کنید. در نظر داشته باشید که سرعت سایت به طور مستقیم بر روی رتبه سایت تاثیر می گذارد؛ پس به سادگی از کنار این موضوع نگذرید.

2

پیمایش در سایت. ساختار سایت را به گونه‌ای در نظر بگیرید که کاربران برای گردش در صفحات داخلی سایت با مشکل مواجه نشوند. هرچه امکان پیمایش در سایت ساده باشد، کاربران از صفحات بیشتری بازدید کرده و مدت زمان بیشتری را در سایت خواهند ماند.

برای بهبود این مورد می توانید در انتها مقالات از بخش مطالب مرتبط استفاده کنید و یا از Breadcrumbs برای مسیردهی به کاربران کمک بگیرید.

3

جعبه جستجو. اگر وب سایت بزرگ با صفحات زیاد دارید، پس حتما به یک جعبه جستجو نیاز دارید. برای مثال، اگر شخصی پس از ورود به سایت بخواهد که یک صفحه دیگر از سایت را مشاهده کند، وجود امکان جستجو می تواند بسیار مفید باشد.

اهمیت طراحی ریسپانسیو در سئو

بهینه سازی برای موبایل

امروزه افراد زیادی با استفاده از گوشی های هوشمند به اینترنت متصل می شوند و در نتیجه نمی توان این جامعه کاربری را نادیده گرفت. لازم است که وب سایت برای این دستگاه ها بهینه سازی کرد. بهینه سازی سایت برای موبایل از جمله مواردی می باشد که گوگل از آن برای رتبه دهی به وب سایت ها استفاده می کند. برای این منظور لازم است که:

1

سایت ریسپانسیو داشته باشید. در حال حاظر بیشتر وب سایت ها از طراحی ریسپانسیو پشتیبانی می کنند، اما ممکن است وب سایت شما همچنان این ویژگی را نداشته باشد. به همین دلیل ابتدا این مورد را از طریق ابزار mobile friendly گوگل بررسی کنید. در صورتی که سایت شما شما موبایل فرندلی (واکنشگرا) نبود، لازم است که به فکر تغییر کدنویسی قالب سایت خود باشید.

2

صفحات شتبادهنده موبایل. حالت واکنشگرا که در شماره قبلی به آن اشاره شد، تنها نمایش صحیح سایت در دستگاه های مختلف را مهیا می سازد. بنابراین، اگر حجم یک صفحه از سایت در حالت دسکتاپ 5 مگابایت باشد، در نسخه ریسپانسیو نیز 5 مگابایت خواهد بود. به همین منظور، گوگل پروژه آزادی تحت عنوان صفحات شتبادهنده موبایل که به اختصار AMP نامیده می‌شود را معرفی کرده است. در طراحی مبتنی بر AMP المان های اضافی از سایت حفظ شده و سرعت نمایش صفحات در تلفن های همراه تا 4 برابر سریع‌تر می شود.

 

استفاده از ابزارهای گوگل

وقتی شما تلاش می کنید تا سایت خود را به صفحه نخست جستجوهای گوگل برسانید، پس بهتر است که از ابزارهای ارائه شده توسط خود این مرورگر استفاده کنید.

1

کنسول جستجوی گوگل. مهم‌ترین ابزاری که هر وبمستری باید از آن استفاده کند، ابزار گوگل وبمستر می باشد. پس از اینکه سایت خود را در این ابزار ثبت کردید، چند روز صبرکنید تا گزارش های مربوط به سایت شما آماده شود. امکانات ارائه شده توسط این ابزار زیاد و متنوع می باشد، به همین دلیل توصیه می شود که اگر با کنسول جستجوی گوگل آشنایی ندارید، حتما در مورد آن مطالعه کنید.

2

ابزار گوگل آنالیز. چگونه می خواهید از پیشرفت سایت خود آگاه شوید؟ با اینکه ابزارهای آمارگیر زیادی برای تحلیل وضعیت سایت وجود دارد، اما خب گوگل آنالیز ابزاری نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت. با تحلیل آمارهای ارائه شده توسط این ابزار می توانید به شکل مناسب تری به بهینه سازی صفحات وب سایت خود بپردازید.

3

روندهای گوگل. اگر بخواهید محتوا تولید کنید، باید بدانید که مردم به دنبال چه موضوعاتی هستند. یکی از بهترین ابزارها برای آگاهی از این موضوع، ابزار گوگل ترند می‌باشد. این ابزار به فیلترهای قدرتمندی مجهز است که نتایج مورد دلخواه را به شما نشان خواهد داد.

صفحه اول نتایج گوگل

چند نکته بیشتر برای رسیدن به صفحه نخست گوگل

اگر می خواهید که وب سایت‌تان در صفحه نخست جستجوهای گوگل قرار بگیرد، و نظر بازدید کنندگان را به خود جلب کند؛ لازم است که کارهای بیشتری را انجام دهید که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می کنیم.

1

نام دامنه و آدرس صفحات. از جمله موارد مهم که باید با دقت انتخاب شود، نام دامین است. نام دامنه باید کوتاه و بامعنا باشد. به طوری که به خاطر سپاری آن برای کاربران سخت نباشد و البته با شنیدن نام دامنه بتوانند موضوع وب سایت را حدس بزنند. بهتر است نام دامنه را به نحوی انتخاب کنید که کلمه کلیدی در آن قرار بگیرد. در صورتی که کسب و کار محلی دارید می توانید از دامنه های کشوری مانند IR استفاده کنید، اما برای وب سایت های بین المللی بهتر است که از دامنه های سطح بالای جهانی مانند COM، ORG و یا NET استفاده کرد.

آدرس صفحات وب سایت نیز باید بهینه سازی شده باشند. هرچقدر که آدرس صفحه کوتاه باشد، برای سئو مناسب‌تر خواهد بود. همچنین در آدرس صفحات از کلمات کلیدی استفاده کنید.

2

متای توضیحات. کدنویسی وب سایت باید به گونه‌ای باشد که بتوانید برای صفحات و تصاویر سایت از توضیحات استفاده کنید. در متای توضیحات حداقل یکبار از کلمه کلیدی استفاده کنید. توصیه می شود که متای توضیحات را بین 70 تا 160 کاراکتر بنویسید. لازم به ذکر است که Meta Description در خود وب سایت نشان داده نمی شود، بلکه در کدهای سایت قرار می گیرد تا گوگل با کمک آن بتواند موضوع صفحات را بهتر شناسایی کند.

در صورتی که سیستم مدیریت محتوای سایت‌تان چنین ویژگی را ندارد و خودتان به کدنویسی آشنا نیستید، حتما از یک فرد متخصص بخواهید که این قابلیت را به سایتتان اضافه کند.

3

از هدینگ ها استفاده کنید. عناوین داخلی (Headline) از دیگر قسمت هایی هستند که در افزایش سئو داخلی سایت نقش مستقیم ایفا می کنند. مهم‌ترین عنوان سایت را با تگ H1 مشخص کنید و سپس زیرعنوان ها را با H2 تا H4 مشخص کنید. توجه داشته باشید که از هدینگ H1 تنها یکبار در هر صفحه از سایت استفاده کنید.

در صورتی که بتوانید از هدینگ ها به شکل صحیح استفاده کنید، به مراتب نتایج بهتری دریافت خواهید کرد. از جمله مواردی که باید رعایت شود، استفاده از کلمات کلیدی در تگ های عنوان می باشد.

4

لینک های داخلی. با استفاده از ابزارهای آنلاین بررسی کنید و ببینید که کدام صفحات سایت رتبه بهتری دارند و از آن صفحات به دیگر صفحات سایت لینک بدهید تا رتبه آن صفحات نیز افزایش پیدا کند. همچنین لینک های داخلی کاربران را برای مدت زمان بیشتر در داخل سایت نگه داشته و نرخ خروج از سایت را کاهش می دهند. برای گرفتن بازدهی بیشتر توصیه می شود که لینک ها را با کلمات کلیدی ایجاد کنید.

5

نقشه سایت. برای ایندکس بهتر و سریع‌تر صفحات سایت، لازم است که یک نقشه سایت XML داشته باشید. در موضوعات رقباتی هرچه زودتر مطالب یک سایت ایندکس شوند، شانس بیشتری برای حضور در صفحه اول گوگل خواهند داشت. بنابراین، افزایش سرعت ایندکس سایت از جمله مواردی می باشد که باید بر روی آن تمرکز کنید.

 

جمع بندی

هیچ تضمیمی وجود ندارد که سایت شما با رعایت کردن موارد گفته شده در این مقاله به اول گوگل برسد. در واقع، میزان رقابت و وضعیت کلی سئو سایت بر روی رتبه سایت اثر می گذارد.

در همین راستا پیشنهاد می کنیم که مقاله نکات کلیدی سئو را مطالعه کنید.

چگونه صفحه اول نتایج گوگل باشیم
5 (100%) 1 vote
مقالاتی که شاید خوشتان بیاید

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.