چگونه بازدید کنندگان سایت را به مشتریان وفادار تبدیل کنیم

آیا می‌دانید که جذب یک مشتری جدید پنج برابر بیشتر از حفظ مشتری موجود هزینه دارد؟ هر مدیری باید همیشه این موضوع را در ذهن خود داشته باشد. از این رو، تبدیل یک بازدید کننده ناشناس به یک مشتری بالقوه، مشتری بالقوه به کاربر، و کاربر به مشتری بازگردنده برای رشد هر کسب و کاری حیاتی است.

اگر یک وب سایت فروشگاهی و یا خدماتی داشته باشید، شما هم باید از چنین دستور العملی پیروی کنید. اما باتوجه به تعامل کمی که در دنیای مجازی وجود دارد، چگونه می‌خواهید این کار را انجام دهید؟

به نظر می‌رسد که چالش سختی پیش رو دارید، اما با برداشتن گام‌های صحیح و توجه به دستورالعمل‌ها، کار چندان دشواری نخواهد بود. به لطف ابزارهای هوشمند آنلاین، حتی افراد کم تجربه هم می‌توانند کسب و کارشان را مانند شرکت‌های بزرگ هدایت کنند و مشتریان بیشتری جذب کنند.

بدست آوردن – چگونه بازدیدکنندگان را به سرنخ تبدیل کنید

ایجاد سرنخ

در اینجا منظور ما بدست آوردن توجه کامل و علاقه کاربران و در نهایت پول آن‌ها می‌باشد. در دنیای وب‌سایت‌ها شما باید بتوانید از بازدید کنندگان عادی سرنخ‌هایی را به وجود آورید. منظور از سرنخ (lead) افرادی هستند که پتانسیل خرید محصول یا خدمت شما را دارند. البته که ممکن است آنها فقط بازدید کننده عادی باشند و برای خرید از سایتی که نمی‌شناسند تردید داشته باشند، اما جدا از این واقعیت هر بازدید کننده‌ای پتانسیل سرنخ بودن را دارد.

پیشنهاد گفتوگوی زنده: خب، این جادو چگونه رخ می‌دهد؟ اگر در یک بار بنشینید و فقط به چشمان شخصی نگاه کنید، اما کسی حرکتی نکند، تنها وقت خود را هدر داده‌اید. لازم است که کسی اولین قدم را بردارد، و گاهی اوقات باید رویکردی را دنبال کنید تا مشتریانتان متوجه شوند که همیشه در دسترس آنها هستید. به این معنا که به هر سوالی که ممکن است داشته باشند پاسخ دهید.

برای گفتوگوی زنده ابزاری را به سایت خود اضافه کنید تا کاربران از طریق آن بتوانند با شما چت کنند. اگر لازم بود می‌توانید شما خودتان اولین گام را بردارید و به بازدید کننده‌ای که در سایت حضور دارد، پیغامی را ارسال کنید. برای مثال، این کار را دوستانه و با پیامی مانند «سلام، اگه سوالی داشتین من اینجا هستم تا پاسخ بدم». انجام این کار به بازدید کننده حس خوب پشتیبانی شدن را می‌دهد.

عضویت: همانطور که کمی قبل‌تر توضیح دادیم، گاهی اوقات شما تنها برای کسب اطلاعات از یک سایت بازدید می‌کنید و هدفی برای خرید ندارید. اما برای اینکه سرنخی از این دست از بازدید کنندگان داشته باشیم چه باید کرد؟ ایجاد فرم عضویت می‌تواند برای هر دو طرف مفید باشد. شما اطلاعاتی از مشتریان بالقوه خود را دریافت می‌کنید و آنها نیز از وب‌سایتی که می‌خواهند مجددا بازدید کنند اطلاعیه دریافت می‌کنند.

تبدیل – دانش ایجاد مشتریان جدید

چت آنلاین با مشتریان

تبدیل همانطور که از نامش پیداست، تبدیل سرنخ به مشتری است. برای موفقیت در این کار ابزارها و روش‌هایی وجود دارند که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت:

ارسال ایمیل‌های هدفمند: علاوه بر اینکه می‌توانید از این طریق ارتباط خود با مشتریانتان را حفظ کنید، محصولات جدید و خدماتتان را هم می‌توانید اطلاع رسانی کنید. اگر در یک بازه زمانی بخواهید روی فروش محصول خاصی تمرکز کنید، کافیست در خصوص آن محصول یک ایمیل ارسال کنید و اعضا را ترغیب کنید تا از صفحه بازدید و خرید کنند.

پیشنهاد تخفیف: گاهی اوقات عده‌ای از کاربران تنها با هدف آگاهی از فروش‌های ویژه‌ و کدهای تخفیف در خبرنامه سایت ثبت نام می‌کنند. به احتمال زیاد شما هم خودتان جزء این دسته از افراد باشید. پس حتما می‌دانید که ارائه کد تخفیف تا چه اندازه‌ای می‌تواند روی فروش تاثیر گذار باشد.

استفاده از چت آنلاین: گاهی اوقات مسئله پول نیست. کاربر حاضر است که مبلغ مورد نظر را بپردازد اما دچار شک و تردید در اطلاعات محصول شده است. در چنین مواقعی با وجود یک سیستم چت آنلاین می‌توانید به کمک کاربر بروید و به سوالاتی که دارد پاسخ دهید و به سمت خرید هدایتشان کنید.

نگهداری – بدست آوردن وفاداری مشتریان

نرخ نگهداشت به توانایی کسب و کارها در بازگردانی مشتریان پس از خرید اول اشاره دارد. برای انجام این کار به چند راهکار اشاره خواهیم نمود:

ارسال فرم نظرسنجی: یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای نشان دادن ارزش به مشتریان، پرسش از آنهاست. از مشتریان خود بخواهید تا در مورد محصول / خدمت که دریافت کرده‌اند نظر خود را با شما در میان بگذارند. برای وب سایت‌ها استفاده از فرم‌های نظرسنجی پس از خرید بهترین انتخاب است. البته برای اینکه افراد بیشتری این فرم را پرکنند، باید طراحی فرم را ساده و بدون سوالات اضافی در نظر بگیرید.

ارسال ایمیل خودکار: اگر مشتریانتان برای عضویت در خبرنامه وقت می‌گذارند، خریدی انجام می‌دهند و یا از فرم تماس با ما استفاده می‌کنند، کمترین کاری که می‌توانید انجام دهید ارسال ایمیل اطلاع رسانی از بابت این اقدامات می‌باشد. این اقدام به مشتریان این حس را می‌دهد که آنها را به حال خودشان رها نکرده‌اید و برایشان ارزش قائل هستید.

چگونه بازدید کنندگان سایت را به مشتریان وفادار تبدیل کنیم
امتیاز شما به این مقاله؟
مقالاتی که شاید خوشتان بیاید

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.