آموزش های آنلاین

5 حقیقت تلخ در مورد دنیای بازاریابی اینترنتی

به هرجایی که نگاه می اندازید، تبلیغات محصولات یا خدماتی را می بینید که از سوی بازاریاب های اینترنتی ارائه می شود. نمی توانید بدون دیدن تبلیغات وبیناری که قول افشای سیستم پنهانی و کسب درآمد شش یا هفت رقمی را می دهد، از سایت مورد نظرتان بازدید کنید. می خواهید کسب و کارتان را توسعه دهید و به آزادی مالی برسید، پس این تبلیغات برایتان بسیار وسوسه کننده به نظر می رسد.

ترسناک ترین بخش دنیای امروزی بازاریابی اینترنتی، هزینه ای است که صرف دوره ها، مربیان و محصولات دیجیتالی به درد نخور می شود. فرصت خوبی برای کارآفرینان آنلاین به وجود آمده تا بتوانند درآمدی کسب کنند، اما همیشه چند مورد بدردنخور هستند که به شهرت کل صنعت صدمه می زند. با پنج واقعیت تلخ دنیای بازاریابی امروزی آشنا شویم.

1- تبلیغات فروش به شکل بهتری شما را به سوی خرید محصولاتی سوق می دهد که به آنها نیازی ندارید.

بازاریاب ها در طول سالیان سال در کشف نقاط حساس مشتریان و تهیه آگهی هایی که دست روی آن نقاط حساس بگذارند، مهارت زیادی یافته اند. متوجه چیزی که گفتم نشدید؟ من نگفتم که همه بازاریاب ها انسان های فریبکار هستند و این آگهی ها همیشه اشتباه هستند. چیزی که می خواهم بگویم این است که این آگهی ها به نحوی طراحی می شوند که احساس خاصی به شما ببخشند و شما را مایل به انجام کاری کنند که در نهایت به فروش بینجامد.

زمانی که تصمیمی در مورد کسب و کار خو می گیرید، باید تا جای ممکن احساسات‌تان را با حساب و کتابتان درگیر نکنید. نگاهی به آگهی بیندازید، بسنجید که چه نتایجی ممکن است از این محصول یا خدمات بگیرید و یا اینکه فلان شرکت چگونه می تواند به پیشرفت کسب و کار شما کمک کند. به پیشنهاد نگاهی بیندازید؛ شواهد را مطالعه کنید و اشخاص را بسنجید.

 

2- حساب پرمیوم آنقدرها هم که می گویند، عمیق و کارآمد نیست.

بسیاری از پیشنهادهای پرمیموم در بازاریابی اینترنتی فقط به منظور یک چیز ایجاد شده اند؛ اینکه محصولات بیشتری را به شما بفروشند. شما چیزی را خریده اید، و به طور مداوم بازهم برای چیزهای دیگر پول خرج می کنید. محتوای موجود در حساب پرمیوم به شما می گوید که محتوای خوبی ایجاد کنید؛ اما اصلا به شما نمی گوید که محتوای خوب چه چیزی هست، چطور باید ایجاد شود یا چطور باید آن را تبلیغ کرد. برای اینکه از این موضوعات نیز سر در بیارید، باید حساب ویژه دیگری خریداری کنید.

اگر در فکر سرمایه گذاری روی آموزش خود هستید، مطمئن شوید که دوره آموزشی مدنظرتان به اندازه کافی عمیق هست. از سوال پرسیدن یا صحبت کردن با دیگر افرادی که قبلا آن دوره را گذرانده اند، نترسید. مطمئن شوید که اطلاعات و استراتژی های مدنظرتان را یاد خواهید گرفت.

3- پشتیبانی شخصی لازم برای پیشرفت واقعی را در اختیار نخواهید داشت.

یکی از بزرگ ترین مشکلات آموزش های آنلاین است که نمی توانید پاسخ مناسبی برای پرسش های خود پیدا کنید. دوره های آموزشی زیادی وجود دارند که فقط ویدئوهای آموزشی را به اشتراک می گذارند. فقط همین.

زمانی که شروع به کار می کنید و سوالاتی برایتان پیش می آید، راه حلی برای پاسخگویی به آنها نخواهید داشت. اگر گروهی نیز مسئول پشتیبانی از دوره آموزشی باشد، معمولا مدیر گروه خیلی فعال نیست. سعی کنید تا جای ممکن در دوره هایی ثبت نام کنید که به پرسش هایتان پاسخ داده شود. مطمئن باشید که سوالاتی خواهید داشت.

 

4- معمولا باید هزینه هایی ورای حد انتظارتان متحمل شوید.

یکی از روش های فروش جمعی در بازاریابی اینترنتی این است که به شما القا می شود بدون خرج کردن پول های بسیار زیاد نمی توانید از خودتان توقع موفقیت و رشد شخصی داشته باشید.

این موضوع درست نیست. شما می توانید بدون ورشکستگی به پیشرفت شخصی برسید. می توانید در دوره خاصی شرکت یا محصول معقولی را خریداری کنید. پس حتما نیازی نیست که دست روی چیزهایی بگذارید یا برایتان گران تمام می شوند و یا خیلی پیشرفته تر از چیزی هستند که انتظارش را داشتید.

بله، شما باید خودتان را از محدوده آسایش خود دور کنید، اما فقط تا جایی که به نظرتان منطقی می آید. نباید پولی را که برای کرایه خانه تان کنار گذاشته اید خرج چیزی به اسم رشد و پیشرفت شخصی کنید.

 

5- شما از قبل منابع لازم برای رشد و پیشرفت شخصی را در اختیار دارید.

اطلاعات رایگان زیادی در قالب های مختلفی مانند فایل های ویدئویی، صوتی و نوشتاری وجود دارند که می توانند به رشد شخصی شما کمک کنند. واقعیت این است که ما، به عنوان انسان، اطلاعات فوق العاده زیادی را مصرف می کنیم. شما بیش از آنچه فکرش را می کنید در مورد یک موضوع اطلاعات دارید، از داده های رایگان استفاده کنید. زمانی که به مرحله خاصی رسیدید، اوضاع را ارزیابی کرده و ببینید که رسیدن به مراحل بعدی نیازمند چه سرمایه گذاری دیگری است.

قبل از آنکه هزینه‌ای را برای یک مربی یا دوره خاص بپردازید، مطمئن شوید که به اندازه کافی تحقیق کرده اید. مطمئن شوید که در شرایطی هستید که بتوانید از آن آموزش ها سود ببرید. سرمایه گذاری های زیادی وجود دارند که می توانند سود زیادی برای کسب و کارتان داشته باشند، اما پیش نیاز استفاده از آنها این است که به مرحله خاصی از رشد و پیشرفت رسیده باشید. گول آگهی های مختلف را نخورید و فکر نکنید که باید سریعا برای دوره ای سرمایه گذاری کنید. خودتان را بشناسید و کسب و کارتان را به درستی ارزیابی کنید.

از همین الان صدای اعتراض بازاریاب هایی را می شونم که این مطلب را خوانده اند. بله، خیلی از مردم هستند که در دوره های آموزشی شرکت می کنند اما هیچ سودی از آن نمی برند. گاهی مشکل این است که خودشان قدمی برنمی دارند. اما در این مطلب می خواستم در مورد افرادی صحبت کنم که می خواهند پیشرفت کنند، اما به درستی راهنمایی نمی شوند. بهتر است قبل از هر کاری به خوبی تحقیق کرده و تصمیم قاطعی بگیرید.

5 حقیقت تلخ در مورد دنیای بازاریابی اینترنتی
امتیاز شما به این مقاله؟
مقالاتی که شاید خوشتان بیاید

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.