آموزش های آنلاین

5 نکته برای موفقیت در بازاریابی دیجیتالی

مشخص کردن این که در این دنیای وابسته به تکنولورژی چه مسیری برای ایجاد آگاهی نسبت به برند و افزایش میزان فروش بهتر است، کار دشواری است. این بخش مهمی از کار بازاریاب دیجیتالی‌ای است که می خواهد محصولاتش را به صورت آنلاین عرضه کند.

یک بازاریابی دیجیتالی از پلتفورم ها و ابزارهای مختلف بهره می گیرد تا تصویری را که از برند عرضه می شود بهبود بخشد. زمانی که بازاریاب دیجیتالی شکست می خورد، اغلب به دلیل رعایت نکردن حداقل یکی از پنج اصل زیر است:

1. نقش خود را به وضوح منتقل کنید

اگر سعی می کنید از طریق افزایش آگاهی نسبت به برند به شرکتی کمک کنید، در ابتدا باید اطمینان حال کنید که کارمندان ان شرکت سمت شما را به خوبی درک کرده اند.

قبل از اینکه بخواهید برنامه آگاه سازی خود را شروع کنید، باید توضیح کوتاهی در مورد چگونگی کارتان از طریق پلتفورم های مختلف، از جمله آگهی های اینترنتی، شبکه های اجتماعی، ایمیل ها و پلتفورم های چند رسانه ای به مشتری بدهید. مشتری شما باید به خوبی بداند که شما چگونه از مهارت تان برای دسترسی به مصرف کننده استفاده می کند.

 

2. مهارت هایتان را نشان دهید

در دنیای بازاریابی دیجیتالی، می توانید از تمام پلتفرم های رسانه ای الکترونیک استفاده کنید. برای اینکه آگاهی عمومی را نسبت به برند خود افزایش دهید، رسانه های هدفمند مانند آگهی های پولی و سئو را امتحان کنید. همچنین موارد تبلیغاتی چاپی را هم که راستا با پیام الکترونیک تان هستند نیز مورد بررسی قرار دهید. انجام این کار برایتان کمپین تبلیغاتی منسجمی را به همراه خواهد داشت.

حواس تان باشد که چه چیزی کارساز است و چه چیزی نیست. بخش مهمی از کار یک بازاریاب دیجیتالی این است که معیارهایی برای سنجش عوامل شکست و موفقیت خود داشته باشد تا بتواند از تجربه های خود درس بگیرید و در کمپین های بعدی اش اعمال کند.

 

3. برندهای قابل اعتماد را شناسایی کنید

از برندهای قابل اعتماد درس بگیرید و برندها و کمپین های تبلیغاتی موفق را سرلوحه کار خود قرار دهید. شما می توانید ایده های موفقیت زای آنها را قرض بگیرید و به وسیله آنها سازمان یا شرکت خود را تبلیغ کنید. ایده های خوب معمولا به ذهن گروه هایی خطور می کند که با هم کار می کنند؛ بنابراین سعی کنید در شرکت خود نیز زمانی را به ایده پردازی جمعی اختصاص دهید و ایده های خوب را تشویق کرده و مورد استفاده قرار دهید.

 

4. خلاقیت بورزید

بهترین کمپین های تبلیغاتی موجود در دنیای بازاریابی دیجیتالی آنهایی هستند که ناخود آگاه نظرتان را به خود جلب می کنند.

مشتری خود و مخاطب مشتری تان را بشناسید. ببینید که آیا آنها از کمی طنز خوش شان می آید یا بیشتر دوست دارند به جنبه احساسی کار پرداخته شود یا جدیت را بیشتر می پسندند. با این کار می توانید خلاقیت به کمپین های تبلیغاتی خود تزریق کنید. مخاطب نیز توجه بیشتری به آگهی شما خواهد کرد و به نسبت میزان تعامل، فروش نیاز افزایش پیدا خواهد یافت.

رویکردها و ارزش ها در طول زمان تغییر می کنند، بنابراین بخش عمده ای از کار همیشگی شما این است که مخاطب خود را بشناسید و علایق، رفتار و الگوی خرید او را در طول زمان دنبال کنید. این موضوع باعث درک بهتر شما نسبت به مخاطب خود می شود که در نتیجه به ایجاد کمپین های قدرتمندتر و متعهدتری در زمینه بازاریابی دیجیتالی خواهد انجامید.

 

5. وارد دنیای شبکه های اجتماعی شوید

شبکه های اجتماعی یکی از جدیدترین و بهترین روش هایی است که به وسیله آن می توانید میزان علاقه نسبت به برندتان را افزایش دهید. به خصوص اگر حساب کاربری درست و حسابی و تعداد زیادی دنبال کننده داشته باشید. این گزینه یکی از بهترین روش های ممکن به شما می آید. کمپین بازاریابی دیجیتالی خود را به این سمت و سو ببرید تا به روش خلاقانه‌تری میزان علاقه مخاطبان نسبت به محصولات خود را افزایش دهید.

اگر می خواهید در اینستاگرام به تبلیغات و بازاریابی بپردازید، از عکس های زیبایی که از زوایای منحصر به فرد گرفته اید استفاده کنید تا شهرت بیشتری نصیب برند و محصولات خود کرده باشید. نور پردازی عکس باید مناسب باشد. کپشن (توضیح) عکس را به دقت و زیبایی بنویسید تا در ذهن مردم بماند. از انواع هشتگ های مرتبط استفاده کنید تا فید اینستاگرام پر از عکس های مربوط به برندتان شود و در هنگام جستجوجوی هشتگ از سوی کاربران، عکس های شما بالا بیایند.

5 نکته برای موفقیت در بازاریابی دیجیتالی
امتیاز شما به این مقاله؟
مقالاتی که شاید خوشتان بیاید

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.