آموزش های آنلاین

5 نکته بازاریابی و فروش پیامکی برای کسب و کارهای کوچک

بسیاری از کسب و کارهای کوچک و محلی بازاریابی پیامکی را در فهرست انواع تبلیغاتشان نگنجانده اند. یکی از دلایل مهم این موضوع قوانینی است که بر ارسال پیامک و استراتژی های بازاریابی مربوط به آن حکم فرماست. آیا می دانستید میانگین نرخ بازشدن ایمیل چیزی در حدود 20 تا 30 درصد و نرخ باز شدن پیامک تقریبا 98 درصد است؟ و یا اینکه تقریبا 90 درصد از مخاطبان پیامک را ظرف مدت سه ثانیه باز می کنند؟ بازگشت سرمایه احتمالی در این نوع بازاریابی بسیار بالاست.

 

شناخت قوانین بازاریابی پیامکی

بسیار مهم است که قبل از شروع به کار، قوانین این حوزه را بشناسید. مهم ترین قانونی که باید مد نظر داشته باشید این است که پیامک را باید فقط برای مخاطبانی ارسال کنید که از قبل برای حضور در خبرنامه پیامکی‌تان ابراز تمایل کرده باشند.

بازاریابان ایمیلی به طور مرتب پیغام های تبلیغاتی شان را برای مخاطبانی ارسا می کنند که کتابچه PDF یا نسخه رایگانی از برنامه شان را دانلود کرده اند. این موضوع را نمی توان در مورد بازاریابی پیامکی اعمال کرد. روش صحیح انجام این کار این است که با ارسال درخواست و لینک ثبت نام از مشتریان بخواهید تا خودشان در خبرنامه پیامکی تان عضو شوند. کسب اعتماد مخاطب در این روش دشوارتر است اما این مخاطبان از لحاظ کیفی بسیار ارزشمندتر از مردم معمولی هستند.

 

پیامکتان را به 160 کاراکتر محدود کنید

وقتی پیامکی طولانی و حاوی بیش از 160 کاراکتر ارسال می کنید، شبکه های موبایل معمولا پیام را به صورت تکه های کوچک تر 160 حرفی در می آورند. این پیام ها قبل از رسیدن به مخاطب مجددا به یکدیگر متصل می شوند اما این اتفاق همیشه بدون مشکل اتفاق نمی افتد. برخی از شبکه ها از ارسال و یا دریافت چنین پیام هایی خودداری می کنند. در نتیجه، ممکن است مخاطبانتان نتوانند پیام را به صورت کامل دریافت کنند یا پیامک هایی نامرتب و تکه تکه شده ای را دریافت کنند. در هر دو صورت، پیامک تبلیغاتی شما به مخاطب انتقال پیدا نمی کند.

علاوه بر این، پیامک باید کوتاه باشد. پیام های طولانی حوصله مخاطب را سر می برند و نمی توانند ارتباط خوبی با مخاطبان برقرار کنند.

 

زمان یعنی همه چیز

آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده که درست هنگام شام پیامکی از فست فود محله تان دریافت کنید که خبر از تخفیف 30 درصدی پیتزای مورد علاقه تان بدهد؟ زمان بندی در بازاریابی پیامکی یعنی همه چیز! ماهیت این نوع بازاریابی این است که مردم به محض دریافت پیامک آن را باز می کنند. اما در عین حال عدم وجود تصاویر گرافیکی کار را برای بازاریاب ها دشوارتر می کند.

در نتیجه هدف بازارایاب ها باید این باشد که مشتریان درست هنگام تصمیم گیری برای خرید، پیام بازاریابی را دریافت کنند. بنابراین همانطور که رستوران های فست فود پیشنهادشان را هنگام ناهار یا شام ارسال می کنند، سالن های آرایشگری نیز باید پیامشان را هنگام نزدیکی به مراسم ها یا اعیاد ارسال کنند.

 

شماره تلفن یا لینکی در پیامک خود قرار دهید

موفقیت هر کمپین بازاریابی به میزان زیادی به فراخوانی که ارائه داده است، بستگی دارد. در بازاریابی پیامکی نمی توان گزینه جذاب و فریبنده ای قرار داد تا مشتری روی آن کلیک کند. با این حال تنها راه متقاعد کردن مشتریان این است که به آنها بیاموزید چگونه با شما تماس گرفته یا سفارش دهند.

یکی از رایج ترین روش ها این است که شما تلفن یا لینکی را در انتهای پیامک تان قرار دهید. بهتر است لینک وب سایت تان را با استفاده از وب سایت های کوتاه کننده لینک کوتاه کنید تا تعداد کاراکترهای پیامک از 160 عدد بیشتر نشود. شاید این نوع فراخوان بهترین و ایده آل ترین روش فراخوان نباشد، اما به هر حال باید به مخاطبتان اجازه دهید تا بعد از خواندن پیامتان در صوت تمایل با شما به نوعی تماس بگیرد.

 

5 نکته بازاریابی و فروش پیامکی برای کسب و کارهای کوچک
امتیاز شما به این مقاله؟
مقالاتی که شاید خوشتان بیاید

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.